طراحی سایت | خدمات سئو | تبلیغات در گوگل

کلینیک طب سوزنی | درمان طب سوزنی | دکتر فرهاد صبری

ریشه طب سوزنی:

طب سنتی چینی مبتنی بر یک فلسفه باستانی است که جهان و بدن را از نظر دو نیروی متضاد توصیف می کند: یین و یانگ. وقتی این نیروها در تعادل قرار بگیرند ، بدن سالم است. انرژی ، به نام “چی” در مسیرهای خاص ، به نام نصف النهار ، در سراسر بدن جریان می یابد. این جریان مداوم انرژی نیروهای یین و یانگ را متعادل نگه می دارد. اما اگر جریان انرژی مسدود شود ، مانند آب در پشت سد گیر کردن ، این اختلال می تواند منجر به درد ، عدم کارایی بدن یا بیماری شود.

طب سوزنی یک روش علمی و طبیعی برای متعادل کردن و تنظیم میزان جریان خون و انرژی در تمامی سیستمهای بدن مثل سیستم مغز واعصاب گوارش و احشا و غدد متا بولیک -سیستم عروقی – استخوانی و مفاصل میباشد.که با تعادل سیستم یین yin و یانگ yang موجب بهبودی و سلامتی بدن میگردد .

قدمت طب سوزنی به ۱۴۰۰ سال پیش می رسد حتی آدم های یخی زیادی در قطب شمال بصورت فسیل از دل یخ های قطبی بیرون کشیدند که بر روی بدنشان علائم و آثار خدمات طب سوزنی با ابزار آلات آن زمان وجود داشته است.

درمان طب سوزنی و اثرات چشمگیر آن در تسکین درد و بیماری ها

درمان طب سوزنی با تسکین درد بیمار، طریقه ای معروف و شناخته شده حتی مابین متخصصان علم پزشکی نیز می باشد. با استفاده از روش مؤثر و قدیمی طب سوزنی که ارمغانی با ارزش از کشور چین است،  به کنترل استرس نیز بپردازید. اما بدانید که منظور از بکارگیری این روش به عنوان زیر مجموعه ای از طب سنتی چینی،  این است که گام بر دروازه زیبا و هیجان انگیز جاده سلامتی بگذارید.

چند جلسه درمان نیاز دارم؟

تعداد دفعات و تعداد درمانها در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد در اولین درمان ، به شکل چشمگیری تسکین درد را تجربه می کنند. در شرایط پیچیده یا طولانی مدت و بیماری های مزمن ، ممکن است یک تا دو جلسه درمان در هفته برای چند ماه توصیه می شود. برای مشکلات و بیماری های حاد ، معمولاً تعداد جلسات بیشتری لازم است ، معمولاً هشت تا ده جلسه کافی است، البته تعداد جلسات درمان بسته به نظر پزشک طب سوزنی دارد.

چه بیماری هایی معمولاً توسط  این نوع طب درمان می شود؟

صدها مطالعه بالینی در مورد فواید طب سوزنی نشان می دهد که بیماری های اسکلتی عضلانی (کمردرد ، درد گردن و …) حالت تهوع ، بی خوابی و سردرد میگرنی ، اضطراب ، افسردگی ، ناباروری با طب سوزنی درمان می شود.

مطالعات بالینی کنترل شده موردی نشان داده است که خدمات طب سوزنی درمانی مؤثر برای بیماریها زیر است:

سردرد

فشار خون بالا

افت فشار خون

زانو درد

لوکوپنیا

درد کمر

تهوع و استفراغ

گردن درد

روماتیسم مفصلی

سیاتیک

سکته

چاقی

وابستگی به تریاک ، کوکائین و هروئین

آرتروز

احتباس ادرار

 

کلینیک طب سوزنی | آدرس کلینیک طب سورنی | متخصص طب سوزنی در تهران

 

کلینیک طب سوزنی چیست؟

کلینیک طب سوزنی به درمانگاه هایی گفته می شود که در بخشی از آن ها خدمات درمانی و مراقبتی در حوزۀ طب سوزنی ارائه شده و تقریباً تمام خدمات آن به صورت سرپایی انجام می شود.

 

طب سوزنی چیست؟

مهم ترین خدمتی است که در کلینیک طب سوزنی انجام می شود. طب سوزنی یکی از معروف ترین روش های درمانی در طب چینیان است که قدمت آن به بیش از حدود 4 هزار سال می رسد. هر ساله در بهترین کلینیک طب سوزنی در سراسر جهان میلیاردها نفر تحت این درمان قرار می گیرند و شاهد بهبود یافتن بیماری های مختلف خود هستند. طب سوزنی چینی مبنای تأیید شده و محکم علمی ندارد و روشی تجربی به حساب می آید.

در کلینیک طب سوزنی چه کارهایی انجام می شود؟

متخصصان طب سوزنی و تکنسین های حاضر در بهترین کلینیک طب سوزنی با کمک سوزن های نازک و مخصوص نقاط ویژه ای از بدن را هدف قرار می دهند. در طب سوزنی به این نقاط مخصوص اصطلاحاً گذرگاه انرژی گفته می شود. هدف از انجام شدن طب سوزنی در اغلب موارد تسکین بخشیدن دردها در نقاط مختلف بدن است و روش های انجام شدن آن در کشورها و مناطق مختلف تفاوت های اندکی با یکدیگر دارد. حتی ممکن است روش کار در یک کلینیک طب سوزنی با کلینیک و مؤسسۀ دیگر نیز تفاوت هایی داشته باشد.

طب سوزنی در واقع نیروهای اصلی و حیاتی را در بدن فعال می کند و روشی درمانی و طبیعی به شمار می آید که خطرها و عوارض چندانی از آن گزارش نشده است. در حقیقت کاری که در کلینیک طب سوزنی انجام می شود به بهترین نحو ممکن نیروها و انرژی های بدن را به تعادل و هماهنگی می رساند.

تشخیص بیماری ها و درمان آن در این روش چگونه است؟

متخصصان حاضر در کلینیک طب سوزنی در ابتدا با بیمار مصاحبه می کنند و با مد نظر قرار دادن نشانه هایی مثل رنگ صورت و چهرۀ فرد، گرفتن نبض و بررسی عضله های او می توانند تا حدودی متوجه ریشۀ بیماری یا بیماری های فرد بشوند. مرحلۀ بعدی فرو کردن سوزن های مخصوص و ظریف در محل های خاص آن بیماری است. این سوزن ها یک بار مصرف و کاملاً استریل هستند و بین بازه ای 10 الی 45 دقیقه ای روی بدن باقی می مانند. بیمار در حین وارد شدن سوزن به بدن خود هیچ درد و سوزشی حس نخواهد کرد و اگر سوزش خفیفی باشد کوتاه است و آزار دهنده و خارج از تحمل بیمار نخواهد بود.

در کلینیک طب سوزنی ممکن است در کنار استفاده از سوزن، از موکسا، الکترو، گواشا، بادکش، توئی نا و… نیز استفاده شود. طب سوزنی به صورت مستقیم اعصاب مرکزی و محیطی و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و میزان ترشح آندروفین در مغز را نیز افزایش می دهد.


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش