طراحی سایت | خدمات سئو | تبلیغات در گوگل

کفشک کابین آسانسور | شاسی موتور آسانسور | گاورنر آسانسور

تعداد کفشک کابین آسانسور

استفاده از این قطعه ، در کابین آسانسور چهار کفشک و برای وزنه تعادل کابین آسانسور هم از چهار کفشک در هر دو قسمت بالا و پایین آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد .

بهترین کفشک کابین آسانسور

اما بهترین کفشک کابین برای آسانسور ، کفشکی است که قابلیت اصطکاک و سایش را حداقل داشته باشد ، و زمانی که کابین و وزنه تعادل در حال حرکت هستند کمترین سر و صدا را تولید کند . و اگر انحرافاتی در محل ریل و اتصالات ریل باشد به بهترین شکل باعث رد کردن این انحرافات شود و این حرکت به کابین و وزنه تعادل منتقل نشود .

کاربرد کفشک کابین آسانسور

کاربرد کفشک آسانسور ، تا اینجا به خوبی نمایان شده است ، اما همانطور که کابین آسانسور وظیفه جا به جایی مسافران و باربری ها را انجام می دهد ، کفشک هم باعث ایجاد لغزش و حرکت کابین آسانسور شده و در اصل همین کفشک است که کابین آسانسور به صورت استاندارد ، می تواند حرکت خود را طی کند .

گاورنر آسانسور | قیمت گاورنر آسانسور | تولید گاورنر

 

معرفی گاورنر آسانسور

گاورنر در آسانسور چیست و چه کاربردی دارد؟ مهمترین مزیت به کارگیری آن چیست؟

استفاده از این محصول در ساخت و طراحی آسانسور چه نقشی دارد؟

انواع مختلف آن کدام است؟

عملکرد گاورنر برای آسانسور به چه صورتی می باشد ؟

به دنبال پاسخ سوالات یاد شده هستید؟ با ما همراه باشید.

از گاورنر به عنوان ترمز الکتریکی آسانسور یاد می شود. این وسیله به قدری در ساخت و طراحی آسانسور ها مهم است که استانداردهای بسیار مهمی برایشان در نظر گرفته شده است. کنترل حرکت آسانسور با استفاده از گاورنر آسانسور ممکن است و اگر این وسیله کارایی کافی نداشته باشد، بالابر ها نمی توانند امنیت کافی را برای استفاده فراهم کنند. دلایل مختلفی می تواند سبب شود که آسانسور با سرعت نامناسب و نا متعادل حرکت کند، این امر می تواند به خطرات و تهدیدهای بسیاری منجر شود به همین دلیل لازم است که در خرید این نوع از اجزای سازنده ی بالابرها دقت کافی به عمل بیاید.

شرکت های مختلفی این نوع از محصولات را با درنظر گرفتن استانداردهای خاص تولید و طراحی می کنند، هرگونه سهل انگاری در این زمینه می تواند به آسیب های جدی و خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری منجر شود. سودجویان بسیاری هستند که به دنبال فروش محصولات بی کیفیت خود، هزینه کمتری را پیشنهاد می کنند، به منظور اطمینان از کیفیت محصول، باید فروشگاه و مراکز معتبر در اولویت قرار گیرد.

انواع گاورنر آسانسور

گاورنر دارای انواع مختلفی می باشد که از مهمترین آن می توان موارد زیر را نام برد:
• پاندولی
• سانتریفیوژی

گاورنر پاندولی آسانسور: نمونه های پاندولی با حرکت عمودی جزو پرکاربردترین گاورنر می باشد. این نوع از وسیله ها دارای یک اهرم در قسمت میانی می باشد، و وقتی که بالابر شتاب بیش از حد مشخص بگیرد، این اهرمک نوسان بیشتری را تجربه می کند تا از این طریق افزایش سرعت را تعدیل کند. در واقع با افزایش شتاب حرکت کابین، پادول های موجود به سمت بالا حرکت کرده و سرعت آنها بیشتر می شود. زمانی که پاندول ها به بیشترین مقدار سرعت خود رسیدند در این صورت آسانسور متوقف می شود.

گاورنر سانتریفیوژی آسانسور : مدل های سانتریفیوژی از دیگر انواع گاورنرها در آسانسور می باشد که جزو متداول ترین نمونه های به کار رفته در عصر حاضر می باشد.

درون این نوع از تجهیزات یک سنسور الکتریکی تعبیه شده است، زمانی که حرکت کابین آسانسور بیش از مقدار در نظر گرفته باشد، این فرایند توسط سنسورها شناسایی شده و اهرم مکانیکی در آن به قسمت درون تو رفته و درون هم قفل می شود. پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که محصولاتی با کارایی مطمئن تر تولید گردد. در این نوع از گاورنرها ابتدا برق موتور آسانسور خاموش شده و سپس با فرایندی توقف آن دنبال می شود.

 

فلکه هرزگرد آسانسور | قیمت فلکه هرزگرد

 

فلکه هرزگرد آسانسور چیست و چه کاربردی دارد؟

برای یافتن پاسخ سوالات یاد شده، با ما همراه باشید. وظیفه فلکه هرزگرد آسانسور آن است که سیم بکسل را به داخل چاه بالابر هدایت دهد.

جنس این نوع از محصولات معمولا از چدن است و کارایی آن ها با توجه به استانداردهایی که برای ساخت شان در نظر گرفته ایم، می تواند متفاوت باشد.

شرکت های مختلفی هستند که در تولید فلکه هرزگرد آسانسور با کارایی و کیفیت متفاوت فعالیت دارند و بر این اساس هزینه ی درخواستی برای آنها متفاوت است.

به منظور خرید فلکه هرزگرد حتما مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه، سیستم تعلیق آسانسور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

پرشیا لیفت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فروش اجزای تشکیل دهنده ی آسانسور ها مفتخر آن هستیم که در همه این سال ها توانسته ایم، با ارائه محصولات با کیفیت در خدمات شما عزیزان بوده و رضایت کامل را بدست آوریم. همین اکنون می توانید با راههای ارتباطی موجود با ما در تماس باشید و اطلاعات کاملی در مورد

خرید فلکه هرزگرد به دست آورید. اعتماد شما، سرمایه ما است به همین دلیل در هدف داریم که بهترین ها نصیب شما باشد.

هرگونه سهل انگاری در انتخاب اجزای سازنده ی آسانسور می تواند امنیت ان را با مشکل مواجه کند به همین دلیل تولید کننده ی این نوع از محصولات باید فروشگاه های معتبر را هدف قرار دهند تا از مرغوب بودن اجزای خریداری شده، مطمئن باشند.

انواع فلکه هرزگرد آسانسور

فلکه هرزگرد آسانسور دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از آنها با توجه به استانداردهای آسانسور می تواند متفاوت باشد. به منظور انتخاب فلکه هرزگرد آسانسور مناسب لازم است مشخصات و کارایی آنها را به خوبی بدانید و سپس با توجه به شرایط گزینه مناسبی را در اولویت قرار دهید.

این نوع از محصولات بر اساس شیار و قطری که تولید می شوند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. هر یک از انواع آن میتواند در شرایط ویژه ای گزینه مناسبی در نظر گرفته شود. فلکه هرزگرد به عنوان بخشی از سیستم تعلیق آسانسور به همراه سایر اجزا می تواند حرکت روان و ایستایی آن را به وجود آورد.

 

قلاب سربکسل آسانسور | قیمت قلاب سربکسل

 

قلاب سربکسل آسانسور چیست؟

قلاب سربکسل در انواع آسانسور را می توان یکی از مهم ترین بخش ها در هر سیم بکسل فولادی به حساب آورد. در واقع این قلاب ها را به هیچ عنوان نمی توان از این سیم بکسل ها جدا کرد.

 این وسیله به انتهای سیم بکسل متصل می شود و دارای انواع مختلفی است. هر کدام از این انواع توانسته اند کاربردها و ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند که در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین این وسیله یعنی قلاب سربکسل دارای مزیت های متعددی هستند که استفاده از آن ها را پر اهمیت و البته رایج کرده است. هر یک از این گزینه ها بسیار ویژه و مهم هستند که نیاز به بررسی کامل هر یک آن ها می باشد.

کاربرد اصلی قلاب سربکسل چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در این باره پرسیده می شود این بوده که اصلی ترین کاربرد این قلاب ها چیست. در جواب این موضوع شما در ابتدا کابین و همچنین وزنه های تعادل را تصور کنید.

 کابین و وزنه ها توسط ابزار مخصوصی نگه داشته می شوند که با نام سیم بکسل شناخته شده اند. همچنین خود این سیم بکسل ها نیز از طرف چارچوب هایی باید نگه داشته شوند. چهارچوب کابین و یا یوک و همچنین چهارچوب وزنه این موارد هستند. حالا این اتصال کلی توسط قلاب سربکسل آسانسور انجام می پذیرد.

این قلاب تشکیل شده از اجزای مختلفی است که از آن ها می توان به سوکت گوه ای اشاره کرد. این سوکت همراه با خود اجزای دیگری را نیز دارد که فنر مارپیچ فولادی و همچنین ضربه گیر لاستیکی نمونه ای از این موارد هستند.

این ضربه گیرها شامل نکات مختلفی هستند و باید به آن ها توجه ویژه ای شود که در ادامه این مطلب و در بخش انواع قلاب ها به بررسی کامل آن می پردازیم.

قلاب سربکسل شامل چه انواعی می شود؟

قلاب سربکسل آسانسور دارای انواع مختلفی می باشد و به طور کلی در 5 دسته بندی مجزا تقسیم می شود که شامل موارد زیر هستند:

1. قلاب گوه ای خود سفت شو یا بادامکی
2. قلاب با دست تابیده شده
3. قلاب یا نقطه اتصال اشکی شکل
4. قلاب پر شده از فلز یا رزین
5. قلاب با بست فلزی استوانه ای
هر کدام از این قلاب ها توانسته اند ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند که در ادامه به بررسی کامل تر آن ها خواهیم پرداخت.

 

شاسی موتور آسانسور | انواع شاسی موتور آسانسور 

 

آیا می دانید شاسی موتور آسانسور چیست و چه کارایی دارد؟

امروزه در سراسر دنیا ساختمان ها را مجهز به سیستم آسانسور می کنند.

پیشرفت در صنعت آسانسور و نیاز بیشتر شهرها و کشورها باعث شده است که هر ساله تحول عظیمی در مدل ها و قطعات این سیستم ارائه شود.

رعایت استانداردهای بین المللی در نصب و راه اندازی سیستم های آسانسور در تمام جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. تجهیزات آسانسورها با توجه به نوع و مدل آسانسور متفاوت است.

اما قسمت مهم و کاربردی در همه ی مدل ها شاسی موتور می باشد که از طراحی و ساخت پیچیده و مهمی برخوردار است.

موتور آسانسور بر روی یک سازه فلزی به اسم شاسی موتور قرار می گیرد که نقش مهمی را در سیستم آسانسور ایفا می کند. بر روی شاسی قطعه دیگری به اسم فلکه هرزگرد قرار می گیرد.

دلیل اهمیت شاسی را می توان قرار گرفتن وزن کابین آسانسور ، سیم بکسل و دیگر قطعات مکانیکی دانست که به دلیل پیشگیری از وارد آمدن حرکات افقی و عمودی بیهوده و اضافی به کابین آسانسور، به وجود آوردن ثبات و استحکام و حفظ فاصله عمودی بین قطعات از جمله فاصله بین فلکه موتور و فلکه هرزگرد از شاسی دانست.

تعریف شاسی موتور آسانسور

همان‌طور که گفته شد آسانسور از قطعات مهم و پرکاربردی تشکیل شده که شاسی موتور آسانسور مهم‌ترین و اصلی ترین قطعه می باشد و در واقع باید وزن اجزایی از قبیل موتور آسانسور، فلکه هرزگرد، کابین آسانسور، سیم بکسل های آسانسور، قاب وزنه آسانسور و وزنه ها و دیگر تجهیزات اصلی آسانسور را تحمل کند.

نصب و ساخت و نوع این شاسی اهمیت بسیاری در کیفیت نهایی آن دارد. چون سیستم آسانسور بسیار حساس می باشد و در درجه اول امنیت و کیفیت باید حرف اول را بزند.

نصب و راه اندازی شاسی موتور کاملاً بستگی به نوع آسانسور دارد در برخی موارد شاسی موتور را در موتورخانه نصب می کنند.

اما بعضی شاسی ها طراحی متفاوت تری دارند و می توان آن ها را در پایین چاه آسانسور نصب کرد. هر محصولی نمی تواند این حجم از بار آسانسور را تحمل کند.

پس باید طراحی و ساخت این قطعه با ضوابط و اصول و استانداردهای خاص و مشخصی انجام شود تا انتظارات استفاده کننده گان را رفع و از لحاظ استحکام و مقاومت نگرانی برای کاربران به وجود نیاورد.

با توجه به اینکه نصب و راه اندازی هر سیستمی نیاز به حضور افراد با تجربه و متخصص را دارد پس در زمینه نصب شاسی موتور نیز این قانون صدق می کند.

چون در حین نصب شاسی موتور نیاز به جوشکاری می باشد پس حتماً کار جوشکاری شاسی موتور را به افراد با تجربه بسپارید تا با دقت خاصی انجام شود.

طراحی و ساخت شاسی موتورهای آسانسور باید به نحوی باشد که بتوان کل قطعات و کل مجموعه شاسی را به صورت هماهنگ جابه جا کرد.

اگر در روند ساخت و طراحی و نصب شاسی بی دقتی انجام شود می تواند ضرر و زیان های مالی و جانی به دنبال داشته باشد و در آینده مدیران و مالکان ساختمان را به مخاطره بیندازد.


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش