طراحی سایت | خدمات سئو | تبلیغات در گوگل

اره نواری | تیغ اره نواری | تکنو تراش آسیا

تیغ اره نواری نوع معمولی:

تیغ اره نواری ساده شایع ترین نوع تیغ اره هستند. آنها دارای دندانهای روبروی همدیگر و به شکل مستقیمی هستند که به طور مساوی دهانه ای عمیق دارند. بیشتر انواع تیغ اره نوع معمولی دارای دندانه های معمولی هستند. از تیغ اره فلکه ای به شکل معمول برای برش مصارف عمومی – برش با اره کانتور – در مواد نازک استفاده می شود. از آنها برای برش بیشتر فلزات و چوب استفاده می شود.

این تیغه برای برش معمولی فلز مناسب است. همچنین ، این تیغه می تواند برای برش چوب بسیار عالی باشد، تیغه های مرتب دندانه عمدتاً با دندانهای مستقیم ساخته می شوند. تیغه دارای دهانه های بسیار عمیقی بین هر دندان است. همچنین می توانید آنرا تیغه اره استاندارد بنامید. تیغه برای برش دقیق چوب نرم و همچنین گاهی اوقات چوب سخت بسیار عالی است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انجام آزمایشات بسیار در مورد جنس تیغ اره این طول عمر بسیار افزایش پیدا کرده.

اره ها به طور کلی دارای دو نوع می باشد:تیغ اره دستی از نوع سیمی یا مویی،اره دستی ها به شکل تیغ اره فلکه ای با طول کوتاه موجود است.

 

اره نواری | قیمت اره نواری | اره نواری عمودی بر

 

اره نواری ، اره برقی با تیغه بلند و تیز است که از یک باند و از فلز دندانه دار تشکیل شده است که بین دو یا چند چرخ قرار می گیرد و مواد مورد نظر را برش می دهد. کاربرد اره نواری به طور عمده در نجاری ، فلزکاری و برای برش الوار استفاده می شود ، اما ممکن است انواع مختلفی از مواد دیگر را نیز برش دهد. مزایای اره نواری این است که شامل عمل برش یکنواخت در نتیجه بار مساوی توزیع شده دندانه ها است و اما برش اشکال نامنظم یا منحنی را نیز  با استفاده از یک محصولات اره فلکه ای به راحتی می توان انجام داد.

 تیغ اره نواری به خودی خود می تواند در اندازه ها و سوراخ های مختلف دندانه (دندانه در هر اینچ یا TPI) ساخته شود که این دستگاه را قادر می سازد بسیار متنوع برش دهد و قادر به برش طیف های متنوعی از جمله چوب ، فلز و پلاستیک باشد.معمولا دستگاه اره نواری دارای دو چرخ است و حداقل شعاع برش بسته به عرض منحنی باند دارد. فروش اره نواری معمولا با توجه به قیمت بازار عرضه می شود، اره نواری تهران نیز می تواند در استعلام قیمت ها به شما کمک کند.

انواع اره نواری:

اره نواری دارای انواع متفاوتی است که توسط افراد متخصص و آماتور یک نوع خصاص ترجیح داده می شود تا تخته یا چوب خود را به شکل و منحنی فشرده تر نشان دهند. تولید اره نواری به دلیل قابلیت متنوع و استفاده آسان از ویژگی برش دهندگی به شکل های مختلف ، در صدر لیست پرکاربردترین ابزارهای قدرت در صنعت نجاری و صنایع فلزی قرار گرفته است.

اره فلکه ای با اشکال و انواع مختلفی عرضه می شود ، در حالی که هر کدام ویژگی و هدف خاص خود را دارند. برای شما بسیار مهم است که بدانید انواع اره نواری برای چه نوع کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اره نواری که با اسم اره فلکه ای نیز شناخته می شود یکی از پرکاربردترین محصولات در صنایعی مانند نجاری، مبلمان و … می باشد.

اره برقی و تجهیزات نجاری ، به دسته های مختلفی طبقه بندی شده اند. با این حال ، همه آنها از دو منظر مختلف طبقه بندی می شوند:

 

  • برنامه کاربر یا هدف
  • با توجه به شکل

هدف:

بسته به کاربرد اره نواری ، متخصصان آنها را به چهار نوع طبقه بندی کرده اند. که این چهار نوع این موارد هستند:

اره نواری عمود بر برش فلز:

اگرچه نوع فلزی بیشتر برای برش چوب ها بکار می رود ، اما به طور خاص برای برش فلزات قوی نیز طراحی شده است. مهمترین ویژگی آنها تیغه است. تیغه با سرعت کمتری تنظیم شده است تا فلزها را به طور موثر برش دهد. علاوه بر این ، تیغه حاوی یک سری دندانه در هر اینچ است که اره نواری را حتی کارآمدتر می کند.

این اره ها به دو نوع مختلف طبقه بندی می شوند:

اره نواری افقی: مردم از آن استفاده می کنند تا انبوه چوب یا فلزات را به اندازه کوچکتر و سازگارتر کاهش دهند. این کار با پایین آوردن فلز بر روی هر چیزی که باید بریده شود، انجام خواهد شد. این نوع چوب را به شکل افقی برش می دهند. معمولا برای برش روی بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از آن باید خود اره را روی زمین قرار دهید. چوب را به سمت پایین نگه داشته و برش را انجام داده که بی سر و صدا نیز عمل می کند . در ضمن برش ها نیز مساوی و برای برش زدن از دقت بیشتری استفاده می شود.

اره نواری عمودی: کاربرد نوع کاملاً متفاوت دارد. صنعتگر یا نجار برای زیباتر کردن چوب از برش کانتور ، پولیش و پرت استفاده می کنند. اره نواری عمودی با یک موتور الکتریکی کار می کند تا برشی دقیق و صاف را ایجاد کند. تیغ اره بین دو چرخ می چرخد – یک چرخ بالاتر از کارگر و دیگری در انتهای میز کار قرار دارد.

اره نواری عمود بر برش گوشت: فلکه ای

آیا تاکنون از فروشگاه قصابی بازدید کرده اید و قصابی را دیده اید که از یک ابزار فولادی براق برای برش گوشت استفاده می کند؟ بله ، این گروه اره گوشتی است. به طور معمول از فولاد ضد زنگ برای ساختن نوار برش گوشت استفاده می شود. اینها به گونه ای ساخته شده اند که می توان آن را به راحتی نگهداری و تمیز کرد. قصابی ها با این نوع اره نواری ارتباط نزدیکی دارند ، اما فقط به برش فلش و استخوان های ضخیم محدود نمی شود. قصابان گوشت، برای برش تکه های گوشت استیک و گوسفند از اره های گوشتی استفاده می کنند.

اره نواری عمود بر برش چوب: استخوان بر

اره های نواری چوب بر یکی از ابزارهای متنوع و مفید برای نجاران هستند. نجاران حرفه ای و آماتور ، معمولا از ان استفاده و جزیی از ابزار کار اصلی انها است. کارگاه های آموزشی غالباً از نسخه های پایدار برای بریدن چوب های کوچک استفاده می کنند ، در حالی که ، کارخانه های چوب از چوبهای بزرگتر و دستگاه اره نواری بسیار بزرگتری برای برش توده های بزرگ چوب استفاده می کنند. به دلیل برش کوچک توسط اره ها ، ضایعات چوب حداقل است.


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش