طراحی سایت | خدمات سئو | تبلیغات در گوگل

الماس فرزکاری | الماس تراشکاری | اینسرت تراشکاری | الماس گام زنی | الماس برش

اینسرت فرزکاری در صنایع قابل تعویض است و در صورت خرابی قطعه می توان نمونه جدید را جایگزین کرد. کارایی های متنوع این ابزار آن را به پرکاربردترین و مقاوم ترین جنس در بازار تبدیل کرده است به طوری که در ترکیبات این محصول از سخت ترین ماده های جهان و از آلیاژ فلزات سختی همچون کارباید، تیتانیوم،مولیبدن و وانادیوم استفاده می شود و این ترکیبات فوق العاده در کنار هم محصولی را تولید کرده اند که قابلیت باربرداری فلزات مختلفی همچون آهن، مس، برنج، آلومینیوم را دارا می باشد.

برای اینکه لبه این الماس ها دچار سایش نشود و طول عمر آن ها کوتاه نشود برای تراش فلزاتی چون چدن و فولاد نرم و کم کربن از این ابزارها استفاده نمی شود.

الماس فرزکاری به دلیل داشتن انبساط حرارتی پایین در ساخت آن ها نهایت دقت را به کار می برند تا محصول نهایی از استانداردهای لازم و ضروری برخوردار باشد.

داشتن ضریب اصطکاک بسیار پایین در اینسرت های فرزکاری و تحمل دمای بسیار بالا موجب شده است که این ابزارها در دمای بالای ۹۰۰ درجه سانتی گراد کیفیت و کارایی خود را از دست ندهد و گرما و دمای زیاد را به خوبی تحمل کنند.

 

الماس تراشکاری | فروش انواع الماس تراشکاری 

 

امروزه صنایع قطعه سازی روز به روز در حال پیشرفت هستند و این پیشرفت حاصل تنوع زیاد در قطعات تولیدی می باشد. یکی از اجزا جدانشدنی صنعت قطعه سازی، الماس تراشکاری است که یک روش جدید برای تنوع بخشیدن به قطعات تولیدی در صنایع می باشد.

سازندگان وسایل و صنایع تولیدی توجه زیادی به حرفه ی تراشکاری دارند و وجود ابزارهای تراشکاری را برای پیشرفت ضروری می دانند.

هر ساله تغییرات زیادی در ماشین های قطعات تولیدی و تراش را شاهد هستیم که اصلی ترین قطعه در یک دستگاه تراش اینسرت برشکاری یا الماس های برشکاری می باشد،که ابزاری برای تراش انواع فلز محسوب می شود. این ابزار هر ساله دچار تغییر و تحولاتی می شود و برای مواد مختلفی استفاده می شود  که باید با توجه به نوع قطعه و درجه سختی آن مورد استفاده قرار بگیرد.

الماس تراشکاری چیست؟

الماس برای تراشکاری ابزارهایی هستند که برای براده برداری و برش کاری روی فلزات از آن ها استفاده می شود این ابزارها به نام های دیگری نظیر اینسرت تراشکاری یا تیغچه تراشکاری نیز شناخته شده هستند و جزو ابزارهای قابل تعویض هستند.

نام گذاری تیغچه تراشکاری بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 1832.2 می باشد.

هر تولید کننده ای باید برای نام گذاری از این استاندارد پیروی کند تا تشخیص و درک آن در تمام جهان یکسان باشد.

مهمترین خصیصه اینسرت تراشکاری یکنواخت بودن اندازه قطعات، برش دقیق و صاف بودن سطح برش می باشد و این ویژگی های خاص و مفید را تضمین می کند.

عملیات تراشکاری و برش کاری بسیار دقیق و حساس است و لازم است از ابزارهایی استفاده شود که این عملیات را دقیق انجام دهند. اما مهم ترین عاملی که در عمر ابزارهای برش تاثیر مثبت دارد، جنس خود ابزار می باشد و قطعا الماس تراشکاری سخت ترین ماده ای است که در جهان شناخته شده است و سختی متوسط آن 5 برابر کار بایدهای سمانته می باشد.

اینسرت تراشکاری 5 برابر کار بایدهای سمانته سختی دارد.

نسبت به سایش مقاومت بسیار بالایی دارد.
قابلیت هدایت حرارتی خوبی دارد.
استحکام فشاری بالایی دارد.
داشتن انبساط حرارتی ناچیز
داشتن شباهت ابعادی عالی در براده برداری
صافی سطح بالا

 

اینسرت تراشکاری | قیمت انواع اینسرت تراشکاری

 

انواع اینسرت تراشکاری

اینسرت که با نام‌های الماس، تیغچه و یا الماسه نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که برای براده برداری و تراش روی سطح فلزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینسرت‌ها کاربردهای بسیاری دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به تراشکاری، برشکاری و فرزکاری اشاره کرد. اینسرت برای تراشکاری قابل تعویض است و به همین دلیل استفاده از آن ساده‌تر از تیغچه‌های تراشکاری است که به صورت ثابت بر روی ابزار استفاده می‌شوند.

نام‌گذاری الماس‌های تراشکاری بر اساس استاندارد جهانی ISO1832.2 انجام می‌شود تا درک ویژگی‌های فنی یک اینسرت ساده باشد.

ویژگی‌های فنی هر اینسرت را می‌توان با توجه به حروف و اعدادی که در نام اینسرت هستند با استفاده از جداول استانداردی که برای این محصولات وجود دارد،به دست آورد.

قیمت اینسرت تراشکاری با توجه به جنس، ویژگی‌های فنی و نوع الماس تعیین می‌شود.

انواع اینسرت تراشکاری در جنس‌ها و شکل‌های مختلف و با ویژگی‌های فنی گوناگون توسط سازندگان تولید و در بازار به فروش می‌رسند.

 

اصول نام‌گذاری اینسرت‌ها

حرف اول شکل هندسی الماس را مشخص می‌کند؛ الماس‌ها در اشکال هندسی گوناگونی از جمله، مثلثی، مربعی، لوزی، مستطیلی و متوازی‌ الاضلاع تولید میشوند که هر یک از این اشکال با توجه به اینکه استحکام متفاوتی دارند، برای کاربرد مشخصی مناسب‌تر است،به عنوان مثال الماس مربعی برای براده برداری با بازدهی زیاد استفاده می‌شود و در محیط‌ هایی که فضای نصب کافی برای استفاده از الماس‌های دیگر وجود نداشته باشد، از الماس لوزی شکل استفاده می‌شود.

حرف دوم نشان‌دهنده زاویه آزاد الماس است، این زاویه می‌تواند بین 0 تا 30 درجه باشد و هر یک برای کارکرد متفاوتی مناسب است، برای مثال زاویه صفر درجه برای ماشین کاری‌های سنگین مناسب است.

انتخاب اینسرت تراشکاری با زاویه مناسب، برای کیفیت تراشکاری اهمیت بالایی دارد.‌ حرف سوم میزان تلرانس الماس را نشان

می‌دهد که به طور معمول حرف U نشان‌دهنده پایین‌ترین دقت و حرف A نشان‌ دهنده دقت بسیار بالا است.

 

الماس گام زنی | فروش الماس گام زنی | قیمت الماس گام زنی

 

الماس گام زنی یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد که هدف از انتخاب آن، دنده زنی می باشد. از آنجایی که این الماس ها توانسته اند ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص دهند، یک جایگزین مناسب برای گزینه هایی همچون رولینگ به حساب می آید.

 

از این الماس ها هم می توان برای داخل تراشی و هم برای روتراشی استفاده کرد و بهره برد. عملکرد آن به این صورت است که در ابتدا الماس بر روی یک هلدر بسته می شود و برای اینکه در جای خود ثابت باقی بماند، از پیچ در آن استفاده می شود. عملیات و فرآیندهایی همچون تراشکاری و براده برداری توسط دستگاه های معروفی تحت عنوان CNC انجام می گردند.

الماس گام زنی دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام از آن ها باید بتوانند ویژگی های قابل قبولی را از خود نشان دهند تا در زمینه های مختلف با موفقیت عمل کنند.

انواع الماس گام زنی

همانطور که گفتیم هلدرهای گام زنی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند در موارد متعددی با یک دیگر در تفاوت باشند و در صنعت های متنوع،مورد کاربرد قرار بگیرند. در یک بررسی کلی می توان اینطور بیان داشت که انواع الماس را می توانید به دو شکل میلی متری و اینچی در بازار پیدا کنید.

متنوع ترین گامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و افراد تمایل زیادی به استفاده از آن دارند، نوع اینچی آن می باشد. موارد بسیار گسترده تری درباره انواع این الماس ها وجود دارند. پس با دقت بالا به این نکات گفته شده توجه کنید.

جعبه بسته بندی چه مشخصاتی را می تواند به ما نشان دهد؟

همانطور که می دانید بر روی جعبه محصولات و ابزارها، نوشته هایی درج شده اند که می توانند شما را از کیفیت و مشخصه های آن محصول آشنا کنند که جزئی ترین آن ها نیز قابل اهمیت می باشد و نمی توان به راحتی از آن ها عبور کرد. الماس گام زنی نیز دقیقا به همین صورت است. مشخصات مختلفی بر روی جعبه بسته آن به چاپ می رسند که از آن ها می توان به گزینه های مهمی همچون سایز، زاویه و در نهایت اندازه اشاره کرد.

 

الماس برش | قیمت الماس برش | انواع الماس برش

 

برای برش فلزات در تراشکاری از ابزار های مختلفی استفاده میشود .یکی از این ابزار ها الماس برشکاری است .الماس برش در انواع مختلفی ارائه میشود و تفاوت ظاهری و فیزیکی آن سبب متفاوت شدن قیمت الماس برش ها میشود .

الماس برش در تراشکاری

الماس دگرشکل کربن و سخت ترین ماده روی زمین است و از آن استفاده های بسیاری در صنعت میشود . نمونه بارز آن برش فلزات است .الماس های برش بر اساس 3 مشخصه از یکدیگر جدا میشوند .

جنس الماس برش

نوع کار (مربوط به نوع تغیر بر روی وسیله –برای مثال کار روی قطعه به صورت پیوسته باشد یا منفصل)
کاربرد الماس

قیمت الماس برش

همانطور که اشاره شد نوع کار و جنس کار سبب اختلاف کاربرد های یاین ابزار میشود و این تفاوت ها قیمت های آن را نیز مختلف میکند . برای خرید این ابزار باید اطلاعات کلی راجب جنس قطعه ای که قصد داریم روی آن کار کنیم داشته باشیم .این اطلاعات را به طور کلی با حروف اختصاری انگلیسی دسته بندی میکنند :

P: فولاد معمولی
M: فولاد زنگ نزن
K: چدن
N: آلومینیوم
S: آلیاژ

الماس برش یک طرف

الماس برشکاری یکی از الماس های تراشکاری است که کاربرد متفاوتی دارد . به طور کلی از لحاظ ظاهری الماس های تراشکاری در چارت زیر دسته بندی میشود :

نوع ۱ الماس تراشکاری 4 گوشه که دو زاویه آن از 90 درجه کمتر است
نوع 2 الماس تراش 4 گوشه که دو زاویه آن از 90 درجه کمتر است
نوع 3 الماس تراشکاری به شکل مثلث متوازی الاضلاع با زوایای 60 درجه
نوع 4 الماس تراش مثلثی شکل و دارای خمیدگی در زوایا
نوع 5 الماس تراشکاری مربع شکل
نوع 6 الماس تراش مستطیل شکل
نوع 7 الماس تراشکاری لوزی شکل
نوع 8 الماس تراش 5 ضلعی
نوع 9 الماس تراشکاری هشت ضلعی با هفت زاویه برابر


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش